Raziskovanje kompetenc na Osnovni šoli Franceta Prešerna
Dan se je nadaljeval z delom po skupinah, pri čemer si je vsak učenec lahko izbral dve delavnici od štirih ponujenih: »Projektno vodenje in podjetnost«, »Moja pr(a)va risanka«, »Obogatena resničnost« in »Igriva arhitektura«.
Na delavnici Projektnega vodenja in podjetnosti, ki jo je pripravila ekipa Kariernega Placa (BSC Kranj) so učenci spoznali mehke veščine 21. stoletja. Ugotovili so, da kompetence, znanja in veščine pridobivamo vsak dan in ne samo v šoli, temveč tudi v okviru mnogih drugih institucij, pa tudi v raznih življenjskih situacijah skoraj popolnoma nevede. Tako so v svet odšli z vodilom, da se poklici nenehno spreminjajo, razvijajo, umirajo in nastajajo novi. Veščine in kompetence pa ostajajo za vedno.
Sodelavci OpenLaba iz Kranj so za učence pripravili kar dve delavnici: »Obogatena resničnost« in »Moja pr(a)va risanka«. Na prvi so učence naučili kaj obogatena resničnost pomeni v praksi, kako se uporablja in kako se naredi. Če se sprašujete kaj je obogatena resničnost? To so tisti smešni »snapchat« filtri, kjer si lahko nadenete ušesa in nos!
Kdo ne mara risank, roke gor? Prav vsi jih imamo radi, ne vemo pa, da bi jo lahko naredil vsak izmed nas! Učenci so se na delavnici preizkusili v tehniki animiranja »stop motion« in skoraj postali konkurenti Disneyevim risankam. Uporabili so samo čisto navaden osebni računalnik in se neizmerno zabavali. Tudi to delavnico je pripravil OpenLab.
Center arhitekture Slovenija je učencem predstavil projekt z imenom »Igriva arhitektura« in jih tako seznanil s prostorom ter s poklici povezanimi z urejanjem, upravljanjem, kreiranjem in ustvarjanjem prostora. Učenci so na skupni maketi s pomočjo papirja, kartona in kapa plošč preoblikovali šolsko dvorišče in okolico šole v igrive prostore.
Za konec je nekaj besed o dogodku zapisala tudi Anita Žibrek, vodja projekta POGUM z OŠ Franceta Prešerna: »Izvedbo tega dne bi izrecno pohvalila. Odlična je bila že uvodna predstavitev g. Andraža Šilerja, ki je bila namenjena vsem osmošolcem naenkrat. Kaj sploh so kompetence in katere so, jim je povedal na zelo zanimiv, življenjski način, podprt z mnogimi resničnimi primeri. Učencem so bile vse štiri delavnice, ki so se odvijale kasneje, všeč. Pravijo, da so dobili veliko koristnih informacij, ki jim bodo olajšale poklicne odločitve. Tudi učitelji, ki smo prisostvovali delavnicam, menimo, da so razvijale vse pomembne kompetence. Osebno bi še posebej pohvalila delavnico z naslovom Projektno vodenje in podjetnost. Odlično in premišljeno zastavljena delavnica, od katere so učenci res ogromno odnesli.«